[expand title=”Adgangskoden virker ikke”]Det skyldes formentlig en fejl i den email der er oprettet. Ring mellem 9-12 og få din email rettet til en korrekt email.[/expand]

[expand title=”Der er registreret den forkerte mailadresse”]Der kan være følgende problemer

  • Du bruger den gamle Cure4you kode
    • Den virker ikke mere – opret dig påny eller tryk glemt password
  • Du har glemt koden
    • Tryk på glemt password og få tilsendt en ny
  • CPR-nummer og mailadresse passer ikke sammen.
    • Du har registreret en forkert mail adresse – prøv om du kan huske den gamle hvis du stadig har adgang til den og ret så når du er kommet ind
    • Ellers ring 9-12 og få rettet mailadresen.

[/expand]

[expand title=”Hvor kan jeg se om der er recepter på apoteket”]Gå ind på fmk-online.dk med NemId[/expand]

[expand title=”Vejledning Login”]Indtast cprnummer og adgangskoden – Du stilles nu videre til indtastning af sikkerhedskoden

Åbn dit mail program i et andet vindue (ctrl-n), et andet faneblad (ctrl-t) eller på en anden enhed (mobiltelefon, tablet),
Du får sikkerhedskoden inden for 1 minut – sker det langsommere er det fordi dit emailkonto er sløv. Gmail leverer altid inden for 1 min.

Gå tilbage til Patientportalen og indtast sikkerhedskoden.

Nu skulle du gerne være inde.[/expand]

[expand title=”Jeg kan stadig ikke få det til at virke”]Bruger du den gamle Cure4you kode? Den virker ikke – opret dig igen.

Vi er godt klar over at der kan være problemer og arbejder hårdt på at forstå og løse problemerne. Der er dagligt mange patienter som får Patientportalen til at virke.

Hvis ikke de ALLE de andre spørgsmål kan hjælpe er du velkommen til at beskrive hvad der går galt, meget gerne med billeder (fx klippeværktøj i Windows) eller screenshots på mobil/ipad og sende det til 

Det er vigtigt at du skriver hvilket system du bruger, hvad der går galt, hvad der ikke virker.

Send navn og fødselsdato på den det gælder. De sidste 4 CPR-numre behøver vi ikke og de skal helst ikke sendes i almindelig mail.[/expand]
[expand title=”Jeg kommer ikke videre end til “Siden kan ikke vises””]

Du skal aktivere cookies ellers virker det ikke.

For MAC brugere:

Brugere af Safari: Gå til menuen Safari -> Indstillinger -> Anonymitet og sæt “”Bloker cookies….”” til aldrig.

Brugere af Firefox: Gå til menuen Firefox -> Indstillinger -> Privatliv og sæt “”Firefox vil:”” til “”Gemme historik””.

For IPad og Iphone brugere:

Gå til Indstillinger -> Safari -> Bloker cookies og sæt denne til “”tillad”” eller “”tillad for sider jeg besøger””.

For Windows 10 brugere:

Gå til Flere handlinger -> Indstillinger -> Vis avancerede og sæt “”Cookies:”” til “”Bloker ikke cookies””.[/expand]
[expand title=”Er Patientportalen sikker?”]Ja – det er den. Selve patientportalen (der hvor der står Login og er inde i en ramme med runde hjørner) er sikret med https/SSL og ligger hos vores it-udbyder. Patientportalen er indlagt i vores hjemmeside med iframe og det er ikke muligt at få vist den normale hængelås.

Du kan bruge dette alternative https-link med hængelås som virker ligeså godt (åbner i nyt vindue)[/expand]
[expand title=”Hvilke tider kan jeg bestille på Patientportalen”]Der er tidstyper som det ikke er muligt at bestille korrekt via patientportalen. Forløbene er for komplekse.

Følgende kan ikke bestilles via tidsbestilling:

  • Årskontrol for blodtryk, sukkersyge, lungesygdomme.
  • Attester – se undtagleser under
  • Første graviditets undersøgelse
  • 5, 12 måneder 4 og 5 års undersøgelse – (der skal normalvis bestilles tid hos sygeplejersken samtidig til vaccination)

 

Følgende kan uden problemer bestilles som almindelig konsultation

  • Kørekort < 75 år
  • Almindelig konsultation
  • LÆ281/285 – kommunalattest
  • Hvis du har fået at vide at du kan bestille det som almindelig konsultation
  • Mulighedserklæring og Sygemelding til arbejdsgiver
  • Blodprøve hos sygeplejerske
  • EKG hos sygeplejerske
  • 5 uger, 2 og 3 års lægeundersøgelse
  • 3 og 15 måneders vaccination, 12 års HPV vaccination hos sygeplejerske
  • Graviditets undersøgelse 24, 32 uger, samt 8 uger efter
  • Børnevaccination hos sygeplejerske som ikke har samtidig børneundersøgelse

Er du i tvivl kan du ringe eller skrive en mail.[/expand]
[expand title=”Hvordan ændrer jeg min adgangskode?”]Tryk på “Ret kontaktoplysninger”[/expand]
[expand title=”Hvor ser jeg svaret?”]E-konsultationer – Tryk på e-konsultation

Receptfornyelse – Tryk på “”Receptfornyelse”” og dernæst på “”Se alle dine fornyelser””[/expand]
[expand title=”Skal mine børn oprettes?”]Ja – den det drejer sig om skal oprettes. Du må ikke skrive om din søn eller mor eller svigerdatter i eget cpr-nummer.

Man kan sagtens have flere personer tilknyttet samme mail.[/expand]
[expand title=”Sikkerhedskoden kommer ikke/meget sent?”]Din sikkerhedskode kommer inden for 1 minut til den mail den er oprettet med.

Hvis der går længere tid er det din email som er problemet. Vi og andre klinikker har testet systemet utallige gange og koden kommer altid inden for 1 min på fx gmail. Prøv at opdatere/hente mails igen, kigge i spam-mappen, opdateringer eller anden speciel mappe.

Hvis der slet ikke kommer nogen sikkerhedskode, så kontroller at mailen er den rigtige. Den står i teksten herunder som vist her.

[/expand]
[expand title=”Vi beklager, men det var ikke muligt at sende en mail med en sikkerhedskode. Prøv igen senere.”]Det skyldes formentlig en fejl i den email der er oprettet. Ring mellem 9-12 og få din email rettet til en korrekt email.[/expand]